finsk söndagslunch?!

s?ndagslunch
Strålande väder idag här längst ner i södra Finland iallafall. Hade inget emot att promenera till butiken och köpa en påse potatis, det hade jag glömt förut. Men då jag stod i kassakön med min påse så kunde jag inte låta bli att notera att lunchvalet var lite olika hos mig och paret mittemot. Ett paket korv (typ falukorv), två påsar vitt rostbröd och en 24-pack öl. Jag vet inte.... lite beklämmande är det nog, men jag har säkert fördomar. Dom kanske skulle grilla på stugan eller något, då är det ju helt ok :) Vad åt vi då? Fläskfile med min röda löksås och kokt potatis, dottern fick mig dessutom att koka chokladpudding till efterrätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0