har du sett månen ikväll?

har du sett månen ikväll?

Först en liten bild av en del av "mitt" torp, mitt paradis. Det enda som stör mig med den här vistelsen är att jag inte kan bo där nu, för jag har ingen bondgubbe som håller varmt i spisen och kakelugnen medan jag jobbar. Hänvisad till farmors mera moderna hus, här finns ju el och värme!

Några minusgrader och en helt fantastisk måne lyser upp hela skärgården ikväll. Behövde inte pannlampan på min kvällspromenad som den här gången gick till biblioteket. Öppet två gånger i veckan. Pysslingen och jag blev nästan lite personliga, fast jag är inte så sugen på att snacka om min variant av "bonde söker fru". Det är iallafall över nu, och det är bra så. Jag har svårt att se mig som något annat än den eviga singeln.


Kommentarer
Postat av: surr

är lite avis på ditt fina torp.. va härligt.. å va härligt det skulle va om det va sommar eller hur... jag är också den eviga singeln med vissa avbrott.. men man överlever ändå eller hur.. man blir nästan bekväm.. inte så dumt att klara sig själv och bestämma över både tv och matsedel.. m m

2007-02-15 @ 16:37:51
URL: http://surrosnurr.blogg.se
Postat av: amandine

du har all orsak att vara avis, jag trivs enormt trots att det varken finns el eller vatten :)

singelskapet är nog rätt ok det också, fast avbrott är välkomna ;) har svårt att tänka mig hur det skulle vara att faktiskt leva med någon (annan än barnen)!

2007-02-15 @ 19:05:07
URL: http://amandines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0