sällskap i sängen

sällskap i sängen
Elefantjävel. Den stora tunga grå höll mig vaken dom fyra timmar jag skulle ha fått sova inatt, stod där och stampade på mitt bröst och såg till att jag ältade och funderade utan att kunna slappna av en sekund. Redan för någon dag sedan envisades han med att göra mig sällskap i sängen och jag fick ta till nånting starkt för att mota bort honom. Närmare bestämt en deciliter 40%igt som jag smuttade på medan jag sloddes febrilt. Det funkade. Fast jag gillar det inte, man blir ju alkoholist med mindre. Å andra sidan så berättade morsan att medan hon väntade mig så ordinerade läkaren henne en dos whisky om dagen så att jag inte skulle ha så bråttom ut. Funkade hyfsat, jag är född tre veckor för tidigt....

Nä, rädd för att bli alkoholist är jag inte, så många avskräckande exempel finns det i min närhet att det aktar jag mig noga för. Det är ju ändå ytterst sällan jag behöver en kur av det här slaget, ett par gånger i året?!

Kommentarer
Postat av: sanna

tack för visiten! det började nog som kärlek men den såg onekligen ut att vara obesvarad.

2007-01-08 @ 23:19:07
URL: http://sannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0