skitgöra!

skitgöra!
Genast efter Lillkillens avslutning på lördag styrde vi kosan mot Åbo, jag hade letat på nätet och den skithustunnan jag ska ha var hundra euro billigare där än hemma. Visst är jag ofta lojal mot dom lokala företagen, men någon måtta får det vara. Svimfärdig av trötthet så hittar jag först inte butiksfanskapet, vägarna har byggts om sen jag var i den aktuella förorten senast. Med gråten i halsen ringde jag efter allmöjlig hjälp, guida mig per telefon då för fan!! Rätt som det var dök det ändå upp skyltar som visade vart jag skulle och humöret steg en smula. Väl framme står det att det är öppet måndag till fredag mellan 10 och 17, vid andra tider ring! Och jag ringde. Nehej, gubben tänkte inte komma och sälja några skithus till mig denna skolavslutningseftermiddag. Vad ska jag nu göra frågade jag och inte visste han heller. Ute på gården stod alla olika skithus- och kompostsystem vackert uppradade och jag föreslog att jag tar med mig vad jag behöver och så fakturerar han mig sen. Jo, det gick fint! Utan att ha något annat än mitt telefonnumer (som visserligen räcker men det visste han ju inte då) lät han mig ta med mig mitt rör och mitt fat. Igår mailade jag min adress så han kan fakturera! Han räddade hela Projekt Skithus för den här gången och jag är innerligt tacksam för så bra kundservice!

Vad värre är... fortfarande inne på samma projekt, HUR kul är det att tömma ett skithus med spade och skottkärra då det är 26 grader varmt ute och Sottunga redan från förut är flugornas paradis? Svetten kommer att rinna av mig medan jag står där och gräver och tja... särskilt kvinnlig kommer jag inte att känna mig efter den här helgen. Får väl göra ett undantag resten av veckan och bara gå i kort kort och högklackat för att jämna ut det hela :D

Det har varit en underbar helg, utflykt i Åbolands skärgård, grillad scampi, rött vin och iskall öl, lammfilébiffar, sallad med pinjenötter.... tillräckligt med sömn (nåja, inte inatt precis) och mer än exemplariska ungar. Det är inte mycket mer man kan begära, utom möjligtvis en sak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0