som en sista droppe vatten

Kärleken kom till sist och rev ner alla murar. Det finns tydligen några som kan det, göra mig naken och försvarslös. Inte många, och det är ju bra, det skulle jag inte orka med. Att vara så sårbar skrämmer mig, samtidigt som jag måste ta för mig nu, passa på att njuta av livets goda. Det goda kommer i form av ord och handling, hur romantiskt är det inte när han säger att "jag ska hålla dig som en sista droppe vatten"? Lånade ord visserligen, men ändå... Sitter här med fem minuter kvar av min lunchrast, försöker sammanfatta allt som hänt på två veckor, eller när det nu var då jag skrev sist? Det går inte. Jag har pendlat mellan förtvivlan och lycka, mest lycka och jag känner mig som en hormonberusad tonåring. Underbart! Lillkillen har fått en lillasyster, det gläder mig också otroligt mycket och det känns fint. Tänk om jag hade varit sur på mitt ex istället, för att han älskar och gör barn? Så otroligt dumt och slöseri med dålig energi. Helst vill jag glädjas åt all kärlek i världen, utom den som inte är sund och frisk...

Splittrade tankar, nu är lunchen slut.

Kommentarer
Postat av: surr

jättemegagrattis.. va härligt.. jag vill också bli lyckligt kär.. eller så där tonårsförälskad.. var länge sedan.. jätteglad för din skull! har du haft din semester redan.. usch va hemskt i såna fall.. själv börjar jag min nu på fredag.. sen får gärna sommarn som försvann komma tillbaka..

2007-07-10 @ 23:27:53
URL: http://surrosnurr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0