sommarnatt

Kan inte sova. Har lite resfeber, ska ju ändå vara borta hemifrån till mitten av augusti. Det är mycket som ska ordnas och packas innan jag ger mig av till paradiset. Somnade sent, vaknade efter någon ynka timme, katten som varit på vift över en vecka ropade på mig från gården. Kanske den kände på sig att den skulle få komma ut till landet och alla mössen nu, hade den inte dykt upp hade den fått stanna hemma. Nu sitter jag här naken och avväpnad medan det blir en ny dag. Utifrån fönstret hör jag fåglar som kvittrar och nån envis kråka som kraxar, borde stänga fönstret och somna om. Jag känner mig så liten på jorden...

... och ibland stor i orden.

Kommentarer
Postat av: surr

hej "kompisen" åå va härligt med ett land att åka till.. vill så det värker.. fast å andra sidan.. jag bor ju på landet jämt.. ha en underbar sommar på ditt land..

2007-06-17 @ 12:28:19
URL: http://surrosnurr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0