prata på du

Medan jag sitter och skriver lyssnar jag till en dam i telefonluren som förtvivlat malar på om x antal tidningar hon vill sälja. Inte en liten chans att avbryta hennes onödiga svada ger hon mig utan fortsätter berätta hur utvald jag är och vilken utomordentlig möjlighet jag har att köpa en tidning (på ett språk jag inte gärna befattar mig med) till ett osedvanligt lågt pris. Jag kunde låta henne babbla på men väljer ändå att avbryta henne så fort jag får luft. Mest för att jag är snäll. Så jävla snäll att jag inte tycker att hon ska slösa bort SIN dyrbara tid på att sälja ingenting. Vanligtvis avbryter jag i ett mycket tidigare skede (för att inte stjäla MIN dyrbara tid) men just nu satt jag bara här och läste bloggar, lyssnade på Human League och var allmänt onyttig. När jag väl avbröt henne så lät hon ändå ytterst fönärmad för att jag låtit henne prata på så länge hon gjorde - kanske hade hon föredragit luren i örat?

Vem vet?

Telefonförsäljare till privatpersoner är iallafall ett yrke jag ALDRIG skulle befatta mig med, aldrig!

Kommentarer
Postat av: sharon

Ja, telefonförsäljning till privatpersoner. Usch, det skulle inte jag heller klara, tror jag. Liksom, tänk om de skulle ta det personligt, eller något.

Själv försöker jag ändå ha respekt, det är ju deras jobb. Inte skulle jag själv vilja ringa folk som lägger på "för att du är en tidningsförsäljare". (Sedan språket, kanske får en att ändå göra det.)

Företagsringande, är till en del en annan sak. Hursomhelst, att sälja saker via telefon, not my bussiness thanks.

2007-11-29 @ 21:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0