aldrig mer

Det blev inte mycket till vinter. Inte där jag befunnit mig iallafall. Dock blev det sportlov, mer än vanligt. Bokade en resa till Göteborg veckan INNAN lillkillen hade sportlov och upptäckte det till min fasa då jag redan gått och lovat att vi skulle åka... Fanns alltså ingen annan råd än att be om ledigt från skolan, det ville jag ju inte eftersom han är så ny i klassen. Det hade jag inte beövt oroa mig för, för numera öser fröken lovord över honom - han är duktig, social och bråkar ALDRIG.

Förra veckan tillbringade vi alltså mest på några av Göteborgs museum, det var spännande! Att resa är tungt, tycker både sonen och jag men det hindrade oss inte från att efter att ha tillbringat nästan ett helt dygn hemma åka vidare upp i det egna landet. Vi hälsade på brorsan + sambo i Jakobstad och till vår stora glädje kunde man både åka pulka och skridskor en vacker vinterkväll. Enda gången den här vintern. Det VAR bättre förr...

Fem dagar var vi borta denna gång och nu har vi äntligen kommit hem. Resan ner tog sisådär sju timmar och då måste man ju äta. Efter dagens erfarenhet är det lätt att ge följande löfte: ALDRIG MER en kedjehamburgare. Fy faaan vad äckligt. Den lade sig som en klump i magen (trots att det var en liten en) och klumpen vägrade lösas upp till något behagligare. Ungarna gillade tydligen, men mitt löfte kommer att stå fast. Aldrig mer. Inte ens med ungarna, som hittills varit undantaget från regeln. Hellre har jag med mig havregrynsgröt i en termos!


Kommentarer
Postat av: shanrox

Åh, hej! Plötsligt när jag varit borta sisådär 36 timmar så har du skrivit tillochmed två inlägg. :)

Trevligt med sportlov, själv börjar jag mitt nu. Jag har inget planerat, utom att jag ska åka snowboard en dag med broschans flickvän. Troligen ända gången iår, tyvärr. Men, sånt händer.

Här har vi inte heller mycket snö.. (hm, nej, inte alls, jämnfört med er, hihi, jag fick rapport av broschan som var söderut förra helgen). I Jakobstad har de mera snö, vinterstaden min. Dit jag var igår, när du skrev det här. Nej, vaddå telepati?! Vi var på dubbel 18 års kalas, det var kul och galet... (och alkoholfritt, vadå Finländska ungdomar?)

Kött.. Ham.. hamburgare, ja, usch! Jag hatar dem och människor i min krets bojkottar snabbmat och H&M. :D

2008-02-24 @ 22:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0