som ljuv musik

Jag har haft cellokonsert i mitt vardagsrum idag. Första gången jag fick höra vad Lillkillen lärt sig under hösten, jag är SÅ imponerad. Han fattar så mycket av noter och takter och fiss och c och allt vad det heter. Jag fattar noll. Tycker att det är helt fascinerande då han för stråken över cellon och får rena fina ljud ur den, för det hör jag faktiskt :o)

För övrigt så har livet vänt, jag sover gott om nätterna igen. Det enda som oroar mig lite är vad jag ska göra efter att jag fyllt fyrtio, men det ordnar sig väl.

Kommentarer
Postat av: shanrox

åh, cellokonsert var inte så dåligt! Musikteori och noter är ett eget språk, att läsa sig det är som att lära sig läsa ett nytt språk. Så fort man kan ens lite av alfabetet är det mycket lättare! Sen måste man ju lära sig att lyssna också, vilket är lite skillnad från "vanliga" språk och också lite svårare, kan tyckas.



Säger hon som spelat ett år och inte lyckats något. Tror jag ska börja öva på riktigt, en timme i veckan eller ens mindre än det hjälper nog inte mycket. Vet en av mina kompisar som blev jättebra under mindre än ett år. Sen kan jag dra en spelning med M om jag besöker. ;)

2008-11-28 @ 19:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0