du kunde ha stannat hemma, gessle!

Det är tur att jag har hunnit lugna ner mig lite, annars häver jag ur mig osakligheter i min "recension" av gårdagens Gesslekeikka.

Fy attans vad besviken jag är... G kommer in på scenen, river av nån låt på engelska, minns inte ens vilken. Efter ytterligare en så hälsar han "hello helsinki" och det var som att få ett slag i fejset! Inte ett ljud svenska i mellansnacket, men ett kiitos kunde han nog briljera med. Inte en enda svensk låt. Och jag lovar, publiken var till 90% finlandssvenskar. Det var inte bara jag som var sur, damerna 50+ bakom mig vrålade ut sin besvikelse: när G sa thank you skrek dom tack. Inget hjälpte. Inte att en stor banderoll längst fram var på svenska, han såg bara besvärad ut då det hördes PÅ SVENSKA från publiken.

Överallt hördes protester och snacket då det var slut ids jag inte ens nämna. Han är ju ett geni, grabben, så varför göra en sån här konsert? Enda gången det rockade till var när han drog gamla Roxettelåtar. Lite smått patetiskt. Dessutom var han hela tiden rädd att sminket skulle rinna i ansiktet och att frisyren hamnat på sned. Rynkorna runt ögonen såg konstigt strama ut, inte har han väl besökt farbror plastikkirurgen? Näe, jag är gald att jag inte betalade 40€ för den keikkan, man kan ha mycket roligare för dom pengarna.

Men tack till x-svärmor ändå, det var naturligtvis en upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0