kärlekens tango

Våra händer dansade
en sällsam dans i över sju minuter.
En kärlekens tango
där fingrarna trasslade in sig i varandra utan att komma i otakt.
Ett mörker, en tystnad som sa allt och ingenting
i vägbelysningens sken kunde jag skymta ditt leende.
Jag försökte koncentrera mig på trafiken
men mina tankar var någon annan stans.
Mina näsvingar vibrerade av närheten till dig
dina blickar bränner på min kind.
Brösten är tunga och där huden är tunn kan jag känna puls,
ivrigt dunkande bultande längtande.
Dina händer innanför min tröja,
dina fingertoppar mot min hud och jag smälter.
Kroppen blir som gelé från midjan neråt
det är svullet och hett.
Vi gör Förbjudna saker på Förbjudet ställe
du eggar mig så.
Där, en avtagsväg och vi stannar.
Luften är tjock av värme
rutorna immar igen på bara en kort sekund.
Jag klättrar över till ditt säte och sätter mig grensle över dig,
du har redan knäppt upp jeansen och jag drar häftig efter andan.
Dina händer har bråttom,
fumlar under min klänning,
för trosorna åt sidan och hittar rätt.
Omvärlden försvinner för ett ögonblick
vi sitter blickstilla och bara känner.
Känner kärlek.
Närhet.
Vi sammansvetsas till ett
det tar aldrig slut.
Mina läppar mot din hals
din tunga i min klyfta, höft mot höft
tills musiken slutar spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0