stöld

Det har hänt något obehagligt inatt. I tre av personalhytterna på däck nio har det försvunnit grejer, någons telefon, min äldsta sons plånbok och diverse annat. Någon har åkt fast och har precis fått följa med tant och farbror polis med till nästa häkte. Som tur är låser min hyttkompis alltid dörren, själv är jag inte så noga med det. För jag litar på folk, jag är godtrogen på gränsen till dumhet. Man ska vara ganska cool för att göra sånt, gå in i en hytt där det ligger två människor och sover och nappa åt sig vad man kan hitta. Jag skulle vakna, men det är inte alla som gör det.

När jag engång är inne på ämnet stöld så stod jag sen i den öde buffén i morse och undrade hur det är med kärlek. Kan man stjäla kärlek? Kan man stjäla någons partner? Dett har jag debatterat tidigare och jag hävdar att man inte kan. Om jag blir förälskad i någon som redan är upptagen så har jag naturligtvis ett val. Jag förtränger och glömmer (om det inte gått för långt). Eller så blir jag uppmuntrad och faller handlöst. Vem är då skurken i dramat? Hur fel kan det vara att älska? Känslor är inget vi rår på, inte särskilt mycket. Om denne upptagne Någon också blir förälskad, är det då jag som har stulit honom? Är felet mitt? Är felet mitt om jag försökte kämpa emot, men inte kunde låta bli?

Jag hävdar åter, om man faller fast man inte borde, då är det något som är på tok där man befinner sig. Själv tittar jag inte åt någon annan om jag är lycklig i mitt förhållande och får vad jag behöver i form av uppskattning och kärlek. Jag är inte mottaglig. Visst, det går att flirta med kolleger på en viss nivå, men den nivån har ändrat betyligt sen Någon erövrade mitt hjärta. Det är inte ens kul. Jag är inte mottaglig förrän det är så illa att jag är på väg bort eller redan har gått. Därför tror jag inte heller att det nödvändigtvis är så att engång otrogen, alltid otrogen. Jag behöver bara se till mig själv.

Sen finns det naturligtvis rötägg, såna som samlar på trofeér och kör över alla utan att blinka. Det finns också dom som konstant är otrogna, som missbrukar. Som hela tiden behöver kicken och bekräftelsen från någon ny. Det är sjukt.

Det är mycket som snurrar....

Kommentarer
Postat av: shanrox

Usch, att folk ens vågar. Jag hoppas sakerna hittar tillbaks till rätta ägarna och tjuvarna blir straffade.



Kärlek och otrohet är intressant, tyvärr inte i kombination. Jag skulle vilja tycka att "en gång otrogen, alltid otrogen" men jag tror ändå på att det inte behöver vara så. Jag vet inte vilken som är värst men kom på fyra situationer.



- Är man som singel otrogen med någon annan mot en tredje partner?

- Eller är man otrogen mot sin egen partner med någon annan som är singel?

- Är båda otrogna emot sina egna partners?

- Eller är man den som blir utsatt för otrohet av sin egna partner?

2009-11-02 @ 19:03:15
Postat av: rangern

Jag håller med dig vad gäller stöld och kärlek. Och jag är otroligt nyfiken på dig och din blogg. Ska titta närmare på den. =)

2009-11-07 @ 23:27:58
URL: http://handsomeranger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0