lycka är att gräva guld

Nyss hemkommen från skogen. Tredje dagen i rad som jag gjorde en runda och efter att ha haft väldigt god kantarellycka dom två tidigare lyckades jag bara hitta fem stycken idag. Men det gör inget. Jag körde på vägar jag aldrig kört förut, jag speglade mig i vatten som fortfarande var simvänligt varmt, jag tänkte nya tankar. Skogen, det är nästan lika bra som havet och tillsammans blir dom oslagbara. Jag skulle aldrig finna mig tillrätta i en storstadsdjungel (även om det skulle skoj att ha en liten etta i Stockholm, Göteborg eller varför inte Köpenhamn).Jag log i min ensamhet, log åt hur otroligt häftigt det är att inte veta vad som händer i morgon. Att inte veta vilka fantastiska människor vi möter eller vilka sorger vi kommer att bära. Och tacksamt är väl det, för annars hade det blivit tungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0