de oskrivna ordens dag

Söndag. Kärleken är borta en stund och jobbar och jag borde göra likadant. Jobba pyttelite, fixa till en beställning bara. Sen borde jag ta hand om mina relationer, mina vänner och nära som väntar på mail. Jag tänkte i morse att det här skulle bli de oskrivna mailens och uppdateringarnas dag men tiden rinner ut också idag. Får se om jag får till det, jag ska bara blogga först...

Älskade dottern min har varit här ett par dagar och det var skoj.  Även om jag däckade efter bastun på fredag, sov nog över tio timmar. Hon var med och kollade på bilar i lördags, mercan jag funderar på att köpa har vi provkört hela helgen och man kan ju inte sticka under stol med att det är nåt helt annat än en C2:a. T o m prästen såg väldigt.... väldigt... hemma ut i den bilen :). Annars känns det liiite gubbigt men jag är ju medelålders och stadgad och med hyfsat ordnad ekonomi? Jag vill ha en bil som håller och som är större än den jag nu har. Att den är underbar att köra skadar ju inte.

Gjorde lövbiff med getost och blomkålspure när jag kom hem från Lillkillens klassträff, toppat med rostade pumpafrön var det riktigt gott. Vi ska delta i ett matlagningsprojekt liknande "halv åtta hos mig" nästa år, redan snurrar det menyer i huvudet. Efterrätten är klar, det är en vinnare!

Märkligt hur svårt det är att skriva om positiva saker, jag skulle kunna svamla om om kärlek och lycka och en varm hårig famn mest alla dagar men hur intressant är det för utomstående att läsa? Jag har blivit tråkig?! Och skall därför göra nåt vettigt, NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0