mirakel

Har vi inte alla roat oss med att titta i våra kö-grannars matvarukorg för att kolla vad dom handlar? Är det någon som är åt rundare hållet som fyller korgen med chips och läsk smyger dom sig på, dom där elaka tankarna om vad människan egentligen borde äta. Eller om någon handlar dyra "märkes"varor och en massa helfabrikat och onödigheter, då är det nog ett hushåll där man inte behöver vända på slantarna och leta röda lappar precis. Själv fyller jag väl alla dom där kategorierna, efter humör och kassa. Ändå kan jag inte låta bli att titta och fundera, inte fundera så att jag skulle bry mig särskilt länge, men just då jag står där i kön och väntar dyker tankarna upp. Vad ska dom tro om mig då, som gärna handlar mat med röda prislappar för att få den där extra guldkanten på vardagen?

Därför undrade jag vad folk skulle tro idag då jag fann mig själv vrida och vända på barnvagnarna som var nedsatta med mer än hälften. Försökte titta lite lagom nonchalant och inte se för engagerad ut. Det skulle ju vara lite absurt om nån fick för sig att JAG var gravid, mitt midjemått till trots. Det är jag inte. Jag är lite diskret medberoende, sprickfärdigt ivrig och stolt! Jag har redan hittat mig själv på blocket.se letande efter pyttesmå babykläder. Måste dessvärre hålla mig också på den fronten, den blivande mamman vill säkert säga sitt :)

Om allt går väl så sker det ett mirakel i augusti!

Kommentarer
Postat av: shanrox

Grattis! Hoppas på det bästa :)

2011-01-28 @ 15:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0