det är dimmigt i mitt huvud

det är dimmigt i mitt huvud
Var tvungen att ringa Micki idag när jag satt i bilen och filosofera lite runt kärlek. Jag som har tre barn vet ju att det är fullt möjligt och helt på sin plats att älska alla sina barn lika mycket (kanske på olika sätt). Spelar ingen roll om jag så skulle få fem ungar till, det finns alltid plats i mitt hjärta. Min kärlek tar inte slut, den växer. Tänk vilken lycka - att få ännu flera att älska. Nå, nu tror jag inte att jag ska ha några flera barn så jag slösar lite kärlek på annat/andra istället. Men hur är det då? Kan man älska flera män samtidigt? Varför är just den kärleken begränsad? När det ryms så mycket annan kärlek. Är det en unik sak, kärleken till maken, sambon, pojkvännen så att det totalt utesluter att jag kan tycka om nån annan samtidigt? Jag vet inte. Lite obegripligt är det ju nog. Eller så har jag kanske inte älskat?!




Kommentarer
Postat av: Vera

Jag tror du har rätt. Jag tror man kan älska flera män samtidigt, men jag tror att kanske någon av de romantiska kärlekarna övergår till något annat. Något som mer liknar hur man älskar sina nära vänner och familj. Det finns en man som jag nog aldrig kommer att sluta älska, han har betytt väldigt mycket för mig. Vår kärlek var oerhört intensiv, men iidag är den är historia och mina känslor är fri att hitta nya vägar.

2007-02-26 @ 23:01:29
Postat av: amandine

Tack för den synvinkeln, jag lär mig nåt nytt varje dag! ;)

2007-02-26 @ 23:07:31
Postat av: amandine

Tack för den synvinkeln, jag lär mig nåt nytt varje dag! ;)

2007-02-26 @ 23:12:17
Postat av: amandine

Tack för den synvinkeln, jag lär mig nåt nytt varje dag! ;)

2007-02-26 @ 23:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0