på avstånd


Ligger i hytten, vi kommer snart till Mariehamn. I våras, då jag nöjesseglade en tur mellan jobben passade jag på att stå ute på däck då vi åkte förbi paradisön. Om man vet vad man tittar efter så kan man se taket på mitt hus, tror jag. Just nu känns det väldigt avlägset att jag tillbringade hela sommaren där och plötsligt är jag tillbaks i min "vintervardag" igen. Livet rullar på... det var med viss förtjusning jag mönstrade på Amorella förra veckan, det doftade så bekant och jag fylls av minnesfragment. Minns inte ens vad det är jag kommer ihåg så intensivt, antagligen känslan då jag jobbade ombord första gången. Tycker att det är kul att träffa kolleger och höra vad som hänt sen sist. Party, mycket party. Det var det inatt också, och när jag ser på dom andra är jag innerligt tacksam att jag kröp under täcket genast efter jobbet. Två och en halv arbetsdag kvar nu, längtar bort....

image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0