fredagsfunderingar

Plockar fram digikameran, det finns en del bilder som med fördel kunde flyttas över i datorn. Riktigt fina bilder av söner vid en svart sjö om natten, fina bilder på kärlek, en massa fina bilder. Så hittar jag inte sladden, så frustrerande. Visst had ejag tänkt städa, men kommer den inte fram med mindre att jag vänder upp och ner på bohaget så får det vara, för den här gången. Bilderna kan vänta.

8-åringen har bytt skola nu, steinerpedagogiken spårade ur och blev till någonting sjukt och fanatiskt. Att jag inte kan smälta att fröken hotade sonen med stryk bemöter hon med ett: du förstår inte min humor. Det var inte det minsta humoristiskt då hon samtidigt som hon uttalade orden släpade iväg min son handgripligen över skolgården. Att hon fortsätter i samma stil, över ett år senare, fick droppen att rinna över. Skäller ut barnet inför klasskompisar, mamma och mormor och andra föräldrar. För en skitsak som hon redan serverat exakt en vecka innan. Dom föräldrar som fortfarande har sina barn i skolan uppmanas (av rektorn) att INTE fråga barnen hur dom haft det i skolan, lämna över ansvaret till fröken bara så blir det nog bra. Föräldrar som känner fröken sen tidigare kommer fram till mig och gratulerar till att jag tagit mitt förnuft till fånga, jag behöver inte längre grubbla om jag gjorde rätt.

Äntligen fredag! Så väldigt ledig att jag knappt vet vad jag ska ta mig till, dagens höjdpunkt är bastun i kväll. Dottern kommer säkert hem, hon kommer att protestera vilt mot laxen som jag tänkte laga till middag, men det får jag ta :). Äldsta sonen gillar ju och det finns rester åt dom som inte vill ha fisk.

image41

Kommentarer
Postat av: Ann1e

Du gjorde garanterat rätt med ett sånt uppträdande! Hoppas sonen får en lugnare skolgång nu.

2007-11-16 @ 08:38:22
Postat av: amandine

Ja, jag vet att det blev rätt till slut :)

2007-11-17 @ 10:46:59
URL: http://amandines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0