efter bastun

Den här timmen i ensamhet efter julbastun känns som den absolut bästa julklappen just nu. Det enda ljud som hörs är motorernas monotona skrammel och ett avlägset vattenbrus där vi forsar fram. Jag låg där på laven och kände värmen sprida sig i kroppen och allt är bra. Ikväll är allting bra. Annorlunda dagar på jobbet behövs, det är omväxling och en källa till fortsatt ork. jag kan t o m unna mig sovmorgon i morgon om jag vill. Kanske sätter jag klockan på halv åtta som vanligt för att få det stora nöjet att ställa om den två timmar framåt.

 

Jag har en klänning med mig som jag inte använt på två år och frågan är om jag ens vågar prova den ikväll. Egentligen skulle jag ju inte orka klä upp mig men å andra sidan är det faktiskt julafton och kollegan Lilla T tycker att vi borde gå ut lite. Får se hur det blir. Kanske går jag, men i mina vanliga jeans, jag kan ju alltid piffa upp tillvaron med bara en glittrig topp och snygga stövlar!

 

Tomten har varit snäll i år. Även om han skulle komma till mig på riktigt först lite senare. Med både hårda och mjuka klappar. Oouuhh.... ser så fram emot det, jag har mitt spännande kvar ;)


Kommentarer
Postat av: shanrox

Vi öppnade tidigare här i år ;) ..förstås på julen. Jag är nöjd :) Fick bland annat en blå spargris, haha.

2009-12-25 @ 18:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0