kramepidemi ombord


Det har hänt något märkligt med gänget ombord. Kanske är det mörkret och vintertrötthet, kanske är det något annat? Jag har fått tre oväntade kramar på fyra dagar.

Den första av en däcksare som är trevlig och snäll men lite blyg när han är nykter. Jag mötte honom i korridoren andra kvällen ombord och lite salongsberusad var han nog då han stannade mig och frågade hur det var. Jag sken som vanligt upp och log lite fånigt och svarade: bra! Får jag en kram?, undrade han sen och jag tänkte att det kan jag väl bjuda på innan jag gick vidare.

Den andra var igår, kanske kan det inte definieras som kram då barmästaren lite försiktigt lade armen om mig (det har han bara gjort med andra förut, jag har sett, hehe) och undrade vad han fick bjuda på. Inget, sa jag med kvällen innan i färskt minne och med tröttheten fortfarande dunkande i huvudet. Nå, han insisterade och plötsligt stod jag där med en kaffekopp gott rött vin i handen. Tack tack :)

Den tredje var för en liten stund sen då jag var på väg till hytten för att hämta bastukassen. En hård, varm spontankram i trappan av en av tjejerna som jag hade så roligt med i somras då vi var på livbåtskurs i Mariehamn. Vi pratade massor då, om livets allvar och erfarenheter, vi utbytte förtroenden och kramades mycket. Sen dess har vi bara jobbat och nu är det redan vinter. Det kändes fint, att utbyta lite värme och närhet en kort stund mitt i stressen. Hon blev glad när jag berättade vad som hänt mig, så glad att hon fick gåshud och ögonsvett. Underbara människa!

Men. Alltid finns det ett men. Jag vill ha mer. Jag vill ha såna där hårda manliga kramar som bara Kärleken ger. Som får det att pirra från tårna upp till hjärtat. Som gör att jag känner att vi är ett och att inget kan komma emellan oss. Försök bara, då vi med våra mjuka goa kroppar står nära nära. Då kan man inte peta in ens ett lillfinger. Jag längtar, och det är ännu alltför många dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: shanrox

Åh :) Kramar är mysigt i rätt sällskap.

2009-12-06 @ 18:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0