p som i pusselbit

Somliga firar fredag, jag firar måndag. När man jobbar ombord på ett kryssningsfartyg så flyttar fokus och då andra har helg har vi mest jobb. Helgen är ingen höjdare alltså, tacka vet jag måndagar. Ombord, och hemma. Nåja, det är onsdag nu och det är inte så illa det heller. Jag har varit glad idag, jag har jobbat bra idag och jag har en massa minnen med mig idag.

Livet är som ett enda stort pussel och gissa om jag letat bitar? Precis när jag trott att jag nästan är klar så är någon bit försvunnen. Eller felaktig. En gång hade jag kämpat ett par månader med ett 3000-bitars och hur jag än letade så fanns den sista ingenstans.

Nu sitter jag här och är nästan färdig. Så känns det iallafall. Allting faller på plats, så lätt och smidigt. Jag har hittat den sista pusselbiten!

Kommentarer
Postat av: shanrox

Så är det, livet är ett pussel :)

2009-11-12 @ 09:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0