tankar om tid



Man kan räkna dagar, veckor och månader. Men ingen räknar nog så knäppt som jag när jag börjar. Tog fram almanackan idag och kollade hur december såg ut. Kom fram till att jag är hemma (dit min post sänds) kanske högts fem dagar i december. Några fler blir det hemma i Paradiset, där mitt hjärta finns. Mest av allt blir det jobb ombord och det känns lite segt men det är bara att bita ihop och hugga i så får jag tillbaks i januari. Jobbar över julen för första gången och är på sätt och vis glad åt det. Klapparna kommer jag ju inte undan men bäst är att min lilla barnaskara + svärsonen kommer och kryssar en sväng. Myyys!

När vi tömde farmors hus häromveckan fick jag med mig otaliga gamla julkort från 1950-talet mest. Fick ett ryck och recyclade dom ikväll, efter att bilden togs fick dom ännu lite glitter i kanten. Nu är det en stor utmaning att få dom skrivna och vidare till posten!

Kommentarer
Postat av: shanrox

Fint att de kommer och kryssa, så syns ni kanske lite ändå... Mamma vann en kryssning också men antar den inte blir av, pga skiftjobb och att den måst va använd innan nyår.

2009-11-27 @ 11:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0