same same but different

För en kollega på jobbet har det här varit en riktig skitdag. En sån där dag då några rader i en tidning gör en på uselt humör i timmar framåt. Jag förstår henne.

Känner mig bortskämd då min dag varit ganska förträfflig. Nästan direkt efter jobbet bar det iväg till Mariebad även om jag en kort stund helst hade slängt mig i soffan. Erkännadet jag fick av yngsta bonusbarnet på vägen dit fick dock humöret att svänga och ögonen att glittra. Det är ur barnamun sanningen kommer, synd att vi blir så hämmade och svåra sen när vi har lärt oss hur man "uppför" sig. På gott och ont förstås.

Men jag har iallafall uppfört mig ordentligt, för jag är inte dum som flickebarnet först trott (innan hon lärde känna mig), det är skönt att höra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0