de stora förändringarnas år


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jepp, flyttade till Åland. Åkt HD med Kärleken.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo, ett biologiskt och två fosterbarn gjorde sina föräldrar lyckliga!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Danmark.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jag saknar närheten till mina vuxna barn, men man kan inte få allt. Dom är stora nu, och jag också :)

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Det går inte att bestämma sig för bara ett detta kärleksfulla år!

8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag böt jobb.

9. Största misstaget?
Jag kan inte komma på några misstag, faktiskt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nä, inte mer än en förkylning eller två. Och lite ischias.

11. Bästa köpet?
Jag är rätt dålig på att köpa, iallafall dyrt. Ifall det är sånt som räknas som bästa köpet? Jag har fyndat grymt goda ostar och vin. Jo, förresten, det är nog Nudie-jeansen jag fyndade för 4€ på loppis i Helsingfors, och bootsen för en tia!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, mat och Törvonvik. Och bilen :(

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Kärlek och vänner!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Åååh, så många. Mando Diao "High Heels"?

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare och lyckligare än någonsin!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Och läst ännu fler böcker. Varit mera ledig, men det låter sig ju inte göras så enkelt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat, men då hade jag missat många fina stunder och människor också. För att inte tala om lönen.

18. Hur tillbringade du julen 2010?
Ensam med Kapten Gråskägg efter middagen hos hans föräldrar.

19. Blev du kär i år?
Nej, men kärleken stärktes ännu mer och svämmade över ;)

20. Favoritprogram på TV?
Jag ser inte på tv nästan alls så det får väl bli "Vem vet mest".

21. Bästa boken du läst i år? Hmmm, många bra och några mediokra, dom dåliga orkade jag inte slutfölja. "Dyngkåt och hur helig som helst" fick mig att skratta och må bra.

22. Största musikaliska upptäckten?
Mando Diao?

23. Något du önskade dig och fick?
Jag har redan allt jag nånsin önskat mig.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Jag vet inte vad det skulle vara? Blommor på morsdagen, för jag jobbade...

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Var på Sottunga, gjorde mitt livs första gratinerade hummer.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mera tid på Sottunga.

27. Vad fick dig att må bra?
Solsken och värme. Vänner och kärlek.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen på en kändis? Tror inte det.

29. De bästa nya människorna du träffade?
Kärlekens barn, hans syskon och föräldrar och mina nya arbetskamrater.

30. Vad har du för nyårslöften inför 2011?
Jag ger fortfarande inga nyårslöften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0