trötthetsstrul

Hemma!

Skötte lite jobb i bilen, bokade kundbesök så jag inte kommer undan på måndag. Så jag inte kan ta till nån dålig undanflykt för att låta bli. Däremot finns det många bra undanflykter, men inte heller dom känns helt ok när jag verkligen skulle behöva den lilla extra inkomst säljjobbet ger. Så, det fick jag iallafall gjort. Väl hemma lyckades jag få maten i kylskåpet, sen lade jag mig på sängen med veckans post. Två timmar senare återvände jag låååångsamt till ett medvetet tillstånd.

Skräpmat, Lidlpizza med extra kronärtskockor, en halv kall öl. Fortsatte plöja genom posten. Lillkillen kom hem redan under min slummer och jag noterade förfasad att hans far varit framme med trimmern igen. En sån sommarfrisyr! Men vad gör man, då Lillkillen själv vill ha det så? Han har inte suttit vid datorn precis hela veckan under sportlovet, nejdå. Häromkvällen var han faktiskt i simhallen i sex timmar med Bus 2! Att dom inte blev utkastade är obegripligt (skönt).

Nu är jag inne i den här fasen då jag mest av allt önskar mig ett badkar! Åååh om jag kunde fortsätta min fredagseftermiddag där. Om jag skulle låna dotterns igen? Här hemma är det kallt. Grannarna/hyresvärden hade rörmokare på besök innan jag for på jobb och sen dess har det inte varit så gott om värme i elementen här uppe. I sovrummet är det rentav äckligt kyligt och ännu värre är det utan sällskap. Jag borde ringa dom. Eller messa dom. Men först borde jag skaffa en termometer så att jag vet vad jag snackar om och inte bara går på känsla. Kanske är det trötthet och utmattning som gör att jag fryser?

Så väck var jag när vi lämnade båten i Helsingfors att jag inte fick med mig allt jag skulle. Väninnans snus, visst, men inte min egen plånbok och skinnvantar. Utan plånbok är jag helt handikappad så jag fick muta ovannämda badkarsinnehavare att orka åka in till Hufvudstaden i morgon och bjuda dom på bio. DÅ kan hon tänka sig att hämta plånboken som fastern hämtat från terminalen. Strul!

Kommentarer
Postat av: shanrox

mindre trevligt med plånboken... men bra det finns nån du kan muta i nödfall, trots att det kostar två biobiljetter, hehe.

2010-02-26 @ 19:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0