bubblor

Mitt liv levs just nu i tre olika bubblor.

Kärleksbubbla, vardagsbubbla
och jobbubbla.

Jobbubblan är tveklöst den minst hägrande även om det är kul att komma på jobb och träffa kollegerna. Sist när jag bara gjorde ett fyradagars arbetspass insåg jag att det är så det borde vara. Fyra dagar jobb och åtta ledigt. Vilken lyx! Men det låter sig inte göras, jag tänker inte sänka mig ner till att leva under existensminimum igen. Inne i jobbubblan blir jag osocial. Svarar bara på dom livsnödvändigaste mailen och ringer bara dom akuta samtalen. Och ett och annat till ungarna förstås. Försöker passa på att njuta av lite egen tid, promenader på södermalm eller en timme ensam i bastun. Jobbubblan innebär också elva timmar långa arbetsdagar och stress, för lite sömn på natten och tråkig mat i mässen. 

Vardagsbubblan infinner sig när jag landat hemma och tar itu med allt som ska göras efter en vecka borta. Den blir behaglig först sen då jag kommit ifatt, då tvättkorgen är tömd, kylskåpet fyllt och dammråttorna avlivade. Då kan jag njuta av sovmorgnar och långa promenader, slösurfande och läsande. Idag har jag varit en sväng till skridskobanan och njöt mest av att se hur bra Lillkillen trivdes där. Efter nästan två timmar ute kom han hem med rosiga kinder, såna som jag hade när jag var barn. Imorgon ska jag göra hemmagjorda hamburgare med fet och god specialmajonnäs, köpt pommes frites (jaja...) och mycket tomat och lök. Kanske går jag på bio på kvällen och ser Luftslottet som sprängdes, även om kvaliteten tycks dala så bör man väl se den. Bio är nästan alltid underhållning även om filmen inte är så bra :)

Kärleksbubblan! Ååhh... Sjunde himlen och rosa moln. Det är obeskrivbart, det är allt som finns och lite till. Det är värme och lycka, svett och hårda kramar. Det är ett rus av lust och skönhet, av naken hud och dans i vinternatten. Det är att tillsammans titta på månen över ett kyligt paradis, det är ett djupt snack under en nittio minuters bilfärd. Det är längtan och saknad, vånda och förväntan, allt i en salig blandning.

Jag längtar efter att alla dom här bubblorna ska smälta samman till en, som studsar och lever och aldrig spricker.

Kommentarer
Postat av: shanrox

ler Jag gillar konkreta såpbubblor.

2010-01-13 @ 22:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0