bastu på fredag

Den här våren har inneburit en hel del arbetsintervjuer och lika många nej du får inte jobbet. Det har inte påverkat humöret än, jag har sökt i så vitt skilda branscher. Jag vet att det lyckas, förr eller senare. Dagens intervju var den mest avslappnade hittills och det kändes på nåt vis som om personkemin funkade. Synd bara att jag isåfall inte kommer att ha så mycket att göra med intervjuaren. Om jag får jobbet. Det betonade han många gånger, om det är du som är så lyckligt lottad, om det blir du, och så log han lite finurligt. Vi har diskuterat helt andra saker förut, i ett annat ärende, ingtervjuaren och jag. Därför hajade jag till lite när jag insåg att han skulle chefa och intervjua. Men det gick bra och det utbyttes många blickar och leenden. Jag vet att du vet att jag vet, liksom. Så nu ska jag vänta igen, den här veckan ut. Om det blir jag så måste jag sen bestämma mig efter midsommar. Det har jag redan gjort. Om det blir jag.


Om det blir jag så får jag ett liv som jag för inte så länge sen föraktade. Ett liv som jag trots allt börjat längta mer och mer efter. Svenssonliv. Lite lagom Svensson iallafall. Komma hem varje kväll, vara ledig alla helger, det är inte så illa alls. Kunna anmäla mig till en kurs och någon gympa, införa nya rutiner och vanor. Återgå till bastu på fredagskvällen. Och införa knulla på lördag? Nå knappast. Bastun kanske. Jag ser fram emot det :)

Nu är jag på färjan på väg till Sottunga, solen skiner från en så gott som blå himmel och idag har jag gett mig den på att fånga en stråle eller två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0