Tyst farväl

Nu har vi köpt en ny gammal tvättmaskin men inte blir det bloggat ändå. Min dator strular också och den är inte ens ett år gammal. Väntar på att den ska strula när datorbutiken har öppet så jag kan lämna in den på garantiservice.

Men... tills dess får ni nöja er med ännu en stulen lista:

Lovar du att vara ärlig? Ja.
Du heter: Eva Charlotta
Smeknamn: Lotta
Låt som när du är ledsen sörjer till? Jag sörjer inte till låtar, dom peppar mig. Men jag brukar gråta till Ulf Lundells Tyst farväl.
Beroende av: mycket
Vad tror folk om dig?: Har faktiskt ingen aning.
Stämmer det?: ?
Vad får du oftast komplimanger för?: Något jag gjort. Bakat en kaka eller har god ordning på jobbet.
Vad säger du för att imponera på någon?: Jag brukar aldrig försöka imponera.
Hur imponerar man på dig?: Genom att vara smart, mer än allmänbildad. Proffessionalism är imponerande, det kan handla om allt från att danska tango till att vårda själar.
Brukar du skratta för dig själv?: Ja.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Hej gulle, hade ett dopsamtal när du ringde men nu har de gått. Ring när du kan.
Var bor du?: I Mariehamn.
Trivs du där?: Ja!
Äger du några converse: Nej, borde jag?
Sprit, cider, vin eller öl: Rött vin.
Brukar du bli för full: Definiera för full. Mer än jag tänkt mig? Jo, det händer. Men ändå inte aspackad.
Är du allergisk mot något: Småprat.
Hur svarar du i mobilen: Med mitt namn om jag inte vet vem som ringer. Annars beror det på lite.
Antal timmar sömn inatt: nästan sju.
Brukar du komma i tid: Ja, i stort sett alltid.
När mår du bra: När jag får vara på Sottunga.
När blev du fotad senast: Igår.
Hur känner du dig nu: Tjock.
Vanligaste färg på dina kläder: Hmmm.... ganska naturnära färger?
Vad tycker du om fötter: Mina är fula.
Vad saknar du: Mina vuxna barn.
Hade du en bra kväll igår: Tja... jo, det hade jag nog.
Favorit dryck på morgonen: Juice.
Rakar du benen: Ibland, på sommaren.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 22.30 och midnatt.
Är du blyg?: Ja, absurt nog.
Sysslar du med någon idrott: Nej.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: I nån form kanske.
Har du spytt offentligt: Ja.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Pissa ute och runka.
Är du nöjd med ditt liv: Ja!
Är du bortskämd: Nej.
Vad gör du i morgon: Jobbar på dagen, bakar marängtårtsbottnar på kvällen.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Astrid Lindgren?!
Vad längtar du till?: Sommaren.
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Det tror jag nog, nära och på avstånd. Somliga är väldigt nära fast man inte talats vid på år.
Vad använder du för shampoo?: Det varierar.
Hur gammal är du: 42
Tycker du om någon just nu: Många!
Gröna eller röda äppeln: Beror på vad jag ska ha dom till.
Gillar du golf: Nej.
Vilken tid gick du upp idag: kl 07.05
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja.
Har du strumpor på dig nu: Ja.
Är det okej att gråta: Oftast, men inte om man gör det i utnyttjingssyfte.
När grät du senast: I förrgår.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Investera och dela med mig. Jag utgår från att det är €.
Bär du glasögon eller linser: Nix.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Ja, om jag fyndat dom på loppis :)
Har du piercing: Vanliga hål i öronen.
Vill du gifta dig: Det beror på.
Vill du ha barn: Jag har redan, nu väntar jag barnbarn.
Solar du ofta: Jag är inte så förtjust i att bara ligga och sola långa stunder men jag blir gärna brun!
Är du bra på att laga mat: Ja, det är jag väl.
Är du flygrädd: Ibland.
Hur vig är du: Som en brunnsring ungefär.
Är du musikalisk?: Jag lyssnar gärna.
Vad dricker du helst när du är törstig: Kolsyrat vatten, cola light.
Vilken är din favoritglass: Gammaldags vanilj.
Vad äter du helst när du ser på film: Om man måste äta nåt så blir det väl popcorn.
Har du tandläkarskräck: Nej.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgon, om jag ska välja.
Vilken ögonfärg har du: Ena brunt, andra grönt.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Nej, tror inte det.
Biter du på naglarna: Ja.
Röker du: Aldrig.
Hur ofta tränar/motionerar du: Ehrmmm...
Senaste låt du hörde: Spirit in the sky med Doctor and the medics.
Vad gör dig orolig: Ekonomin och när barnen har det jobbigt.
Vad gör dig glad: Livet, Kärleken och barnen.
Vad gör dig ledsen: När folk inte menar vad dom säger. Falskhet och lögner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0