längtan i en liten blå lykta

Tjugo små värmeljus i små kulörta glaslyktor brinner i köksfönstret. Det är vackert. Ändå tog jag min kaffekopp och satte mig här. Tanken var att OM jag går ut och promenerar en runda så möts jag av det vackra ljuset i mitt köksfönster då jag kommer in på gården. Välkomnande liksom.

Det här är sista dagen hemma före mitt jullov är defintivt slut. Imorgon middag hos fastern i Hesa och därifrån kör jag vidare på måndagmorgon. Målet är väl Seinäjoki, den stan har jag bara kört förbi förut. Förstås ska jag via alla småorter på vägen.

Längtar efter normalitet, att ungarna ska till skola och dagis. Att deras dygnsrytm återställs till någorlunda normala nivåer. Rutiner är fint, men till för att brytas ibland :)

Längtar efter våren också, när solen börjar värma om dagarna ska jag till Sottunga och städa bort flugskiten. Kanske redan om två månader. Absolut senast till påsk. Då packar jag ner lyktorna från köksfönstret och tar dom till mitt sommarparadis. Kanske tar jag badkaret med mig också, och gör ett spa ute på gården. Gräver ner det och fyller det med varmt vatten, så kan jag ligga där och titta på stjärnorna en ljummen sommarnatt.

Längtar efter kramar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0