frukost i Joensuu

frukost i JoensuuEtt vandrarhem i De Tusen Sjöarnas land. En del av landet som jag aldrig besökt förut. Jobb visserligen och rätt så tråkigt i bilen, men med dagens teknik ganska kul ändå. Kan ju sköta mailen från telefonen och väninnor ringer ibland från sina sponsrade jobbtelefoner och håller mig sällskap :)

Frukost. Här kan jag fixa vad jag vill. Rusade upp från datorn igår kväll tjugo minuter innan affärerna stängde, hitta bara en av dom största marketarna och yrade mellan hyllorna. Det blev flerkornsbröd, grekisk yoghurt med honung och pås-cappuccino. Ja, och så Manchego-osten förstås. Jag är närmast addicted nu, kunde knapra i mig hela biten helt utan vidare.

Idag ska jag besöka en kund och försöka få henne att betala sin faktura. Av sånt får jag ont i magen, säkert därför jag har svårt att slita mig från datorn.

God morgon!


Kommentarer
Postat av: /thomas

fredag! eftermiddag! slut! på! jobbet!

2006-05-05 @ 14:48:42
URL: http://www.oculex.fi/thomas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0