handklovar utan fluff

Det har varit ett jädra springas hos gubben som sköter uthyrningen av lägenheten jag nu bor  i. Tror jag varit uppe på hans kontor minst femtioelva gånger. Den sista gången var totalt onödig, var tungen att göra ett återbesök för att jag hade glömt ett papper hemma och extranyckeln i mammas jackficka. Ändå kan jag inte låta bli att tycka att det var värt det för det var då jag fick syn på handklovarna han hade i sin välorganiserade mapphylla. Dom stack mig i ögonen och såg väldigt riktiga ut. Inget pastellfärgat fluff som inbjöd till lek så långt ögat nådde och jag undrade naturligtvis vad han ska med dom till? Behöver man handklovar i hans jobb? Om det är en särskilt besvärlig hyresgäst som ska vräkas? Eller? Hade han haft en sekreterare hade jag kanske begripit bättre, kanske dom bara glömt att städa undan. Som det nu är blev frågan obesvarad, för jag är absolut inte den som vill gå honom närmare in på livet. Urrk, nej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0