sinnessjukt!

Hälsningar från Savonlinna. Har glömt vad den staden heter på svenska, och det har väl dom flesta andra gjort också? Nyslott kanske? Underbart vackert är det här, trots att hösten kommit och det ösregnar. De tusen sjöarnas land är plötsligt något helt annat än det Österbotten jag så ofta kör igenom. Hade tänkt sova i bilen men tyckte jag gjorde så bra business att jag unnade mig vandrarhem. Problemet var bara att hitta ett. Ringde ett nummer som jag hittade på en infotavla vid vägen och kom till ett ålderdomshem! Hurraaa vad jag är bra :) Skyller det på att jag var lite nervös över att BÅDA bakdäcken var så gott som platta, vad är detta? Sabotage?

Parkerade mitt i stan, plockade fram datorn och trögade mig ut på nätet och stadens hemsida. Voila, det fanns ett vandrarhem! 20 km utanför stan dock, men det passade min ekonomi så det blev bra. Väl framme ser det ut som en herrgård men visar sig vara nån form av sjukhus. Det doftar BB och jag småler när jag vandrar i korridoren. I duschen kunde jag nästan försvinna 19 år bakåt i tiden och känna min bulliga mage (det är den fortfarande, haha...) och minns hur blodet rann längs golvet och det gjorde så ont att röra sig. Ville veta var jag befinner mig nånstans och med hjälp av telefonen, bluetooth och gprs fick jag reda på att jag just nu befinner mig på något som varit både epidemi- och sinnessjukhus. Hoppas det inte regnar imorgon bitti så ska jag ut och kolla in omgivningarna före frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0