mössens julafton

Ååh, äntligen! Det är vinter i paradiset (utan snö) och himlen har miljoner stjärnor. När jag och väninnan promenerade sent igår kväll såg jag faktiskt en stjärna falla men blev så häpen att jag inte hann önska mig något...

Det är jul i varje hus också här och när jag inspekterade torpet visade sig att där hållits värsta festen! Mössen har dansat tango på nya köksbänken, i tvättkorgen och i fotändan på sängen. För att inte tala om skafferiet... Jag glömde nog plocka undan allting i höstas för dom har käkat knäckebröd, spagetti, mysli, chokladpuddingspulver och allt annat dom hittat. Det har inte hänt förut så jag trodde ju jag var skonad från dylikt besök. Icke. Det blir till att städa lite i vår, nu kände jag inte för att börja värma vatten och skura eftersom jag ändå inte bor där den här gången.

Lånar farmors hus med el, vatten och internetuppkoppling via mobilen :) Nu har mörkret lagt sig och jag ska nog tända lyktorna på trappan, det är så mysigt.

Ungarna har fått ålandspannkaka och jag ska fördjupa mig i mitt pussel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0