med mamma i baren

Mor min var med tre av sina barnbarn och besökte mig på jobbet. Dvs, jag bjöd dom på en nästangratis kryssning mellan Helsingfors och Stockholm och helt gratis buffé och ett antal koppar kaffe. Bland annat. Ungarna hade skitkul, jag som trott att Lillkillen fått lika mycket nog av dom där färjorna som jag. Men det är tydligen sällskapet det hänger på, hur kul är det att resa med mamma som enda sällskap då man är 9½?

När jag hade jobbat klart frågade jag om mamma ville hänga med till baren på en, det ville hon. Jag brukar inte hänga i baren alls, det finns trevligare ställen att njuta ett glas rött vin på. Men ingen regel utan undantag, och visst är det ganska fascinerande att titta på människor. Bara en gång fick jag köra bort en ordentligt överförfriskad karl från vårt bord, vi klarade oss bra utan sällskap. Somliga tror att dom är guds gåva till kvinnorna då dom är det sista jag skulle titta åt. Vad är det med män som inte begriper ett nej eller ett regelrätt ohyfsat avvisande? Inte undra på att man måste bli otrevlig då dom trots fem promille i skallen envisas med att dom skulle kunna förgylla min kväll.

Det var iallafall kul att vara med mamma i baren, jag visste inte att hon gillade konjak, trodde att hon bara drack whisky :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0