fiskafänge

Jag förgyllde måndagen genom att följa med morsan till Pargas. Till min morfars hus, som numera är min mosters. Där har jag tillbringat många somrar, där har jag metat abborrar åt katten. Simmat naken, byggt kojor i skogen, varit kär och skjutit på måsar med luftgevär. Numera gräver jag bara mask i det som en gång var ett potatisland, hyssen får någon annan stå för. Fem stycken feta fina daggmaskar hittade jag och så metade jag en stund med Busklubben. Allra först fick vi bottennapp och den ena metreven gick av. Efter maten började det nappa och saldot blev tre abborrar och två små mörtar.

Dom två största blev till en läcker soppa, resten fick katterna slåss om.

På bilden visar ena halvan av Busklubben upp fångsten, som han själv vägrar äta av. Synnerligen kinkig unge, fattar inte att han blivit sån??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0