stulen lista



1. Hur gammal är du om fem år? Huh, nästan 46. Mormorsålder?

2. Vem var den senaste du träffade? Min vuxna dotter, hon ligger i min säng.

3. Hur lång är du? 156½. Den där halvan är viktig :)

4. Vilken var den senaste film du såg? Bröderna, ett danskt familjedrama. Mycket bra.

5. Vem ringde du senast? Måste kolla. Dottern.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Ehhh.... går det bra med nästsenaste? Censuren tog det senaste. Deal, jag bakade och hade mig igår så det blir fint. Välkomna!

7. Vad är dagens planer? Inget särskilt. Väninna med familj och gudbarn kommer på kaffe kl 18.00.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms! Beror dock lite på tillfälle och mottagare.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.

10. När såg du senast din mamma? Igår, hon bjöd på lillajulsmiddag.

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna och bruna.

12. När vaknade du idag? 9.30 ungefär, det är ju söndagsmorgon :)

13. Har du någon gång hittat en katt? Jo, senast i somras i en ladugård. Nåja, hittat och hittat, men det hittade mig iallafall.

15. Vilken plats föredrar du minst? Svår fråga. Bland människor jag har svårt för.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning. På Sottunga?

17. Vad skrämde dig som barn? Vissa fulla familjemedlemmar.

18. Vem fick dig att skratta senast? P, inatt då vi chattade. Flera gånger ;)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Jag har till och med vinylsinglar i hyllan. Min första "vuxna" var en Boney M.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Hemma naken, på jobbet med åtminstone trosor. På Sottunga om det är kallt så är farsans gamla pyjamas perfekt.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Många. Sex stycken av varierande storlek?

23. Har du någon gång spytt på fyllan? Jodå.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor. Strumpor på vintern. Barfota på stranden och i gräset en sommarmorgon.

25. Är du social? Oftast, men jag trivs bra med bara mig själv också.

26. Vilken är din favoritglass? Gammaldags vanilj.

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala bort mina små lån. Resa. Hjälpa nära och kära. Köpa nåt på Sottunga.

28. Tycker du om kinamat? Jo, för det mesta.

29. Tycker du om kaffe? Jo. Alla varianter. Espresso, Cappuccino, Latte, Irish Coffee, vanligt svart....

30. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller kaffe och te.

31. Sover du på någon särskild sida? Tror jag somnar på vänster sida.

32. Kan du spela poker? Nej, och tänker inte lära mig heller. Vet inte varför.

33. Tycker du om att mysa? I rätt sällskap så...

34. Är du en beroendemänniska? Ja, det är jag väl. Men ganska duktig på att styra mina beroenden också ;)

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? 1:a januari... jo, faktiskt. Två kusiner, en kollegas dotter, en föredetta klasskompis, en bekants son.

36. Vill du ha barn? Inte flera egna. Men jag lär gärna känna andras och väntar så småningom på barnbarn. Fast just nu ser den biten ut att skjutas upp en aning...

37. Kan du några andra språk än svenska? Finska och engelska. Några fraser franska.

38. Har du någonsin åkt ambulans? Två gånger, en gång då jag voltade med bilen och en annan då Lillkillen klämde av sin fingertopp. Det var i Polen.

39. Föredrar du havet eller en pool? Havet, absolut. Men inte om jag ska motionssimma, då blir det ju svårt att räkna längder :)

40. Vad spenderar du helst pengar på? Upplevelser och mat.

41. Äger du dyra smycken? Nej. Om inte dom jag hittade hos farmor har nåt värde?

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Te och smörgås med Prostens ost.

43. Vem är den roligaste människan du känner? Jag vet inte.

44. Välj ett ärr på din kropp? Det i naveln?

45. Vad har du för ringsignal? Hmmm... Beror på vem som ringer. Robert Gustavsson - Tant Lingons Techno för att den börjar så fräckt :)

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej. Jo. En tomtedräkt som fammo sytt.

47. Flirtar du mycket? Tja... då jag är på humör. Men på en helt annan nivå än för tre månader sedan.

48. Var togs din profilbild för din blogg? Minns inte, i Österbotten?

49. Kan du byta olja på bilen? Jo. Jag kan också byta däck.

50. Har du fått fortkörningsböter? Suck jo, för många.

51. Vilken var den senaste bok du läste? Annica Wennström, Svart Kvark

52. Läser du dagstidningen? Jo.

53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, inte just nu. Språktidningen kommer inte så ofta som en gång i veckan.

54. Dansar du i bilen? Jo, det händer.

55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? x3m eller Vega

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Gårdagens inköpslista.

57. När var du i kyrkan senast? I somras, men inte under gudstjänst. Räknas det?

58. Vad ska du göra nu? Rycka upp mig och ta en dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0