action baby!

Skapa? Skapa en text. Jag hade den nyss i huvudet, men då jag nu sitter med det tomma oskrivna fältet framför mig är den bortblost. Kanske symboliserar det min motvilja mot att åka på jobb, den här gången igen. Jag skulle inte, men gjorde det ändå, krypa tillbaks under täcket idag och ojoj vad skönt det var. Det blir tidiga morgnar den här gången också men mera ledigt på dagen så det går förhoppningsvis bra. Jag vill ju hänga med på tantgympan och annat som det ordnas. Jag vill hinna sitta på en uteservering i Stockholm och knarka kaffe och sol och dessutom hinna slumra en timme i hytten efteråt.

Om en timme ska jobbväskan vara packad, lunchmackan ligga gott i magen, espresson ryka het i koppen och det är dags att dra. Det som jag ser mest fram emot på jobbet är att finaste arbetskompisen är tillbaks efter semester och kursledigt och jag vet inte allt. Hennes telefonnummer var det första jag fick och ville ha, med henne synkkade det direkt. Det finns så många olika sorters kärlek vid första ögonkastet. ;)

När jag kommer hem igen har äldsta sonen fått nyckeln till sin egen lägenhet, det är spännande. Det är nästan skojigare att flytta åt honom än att packa ihop mitt eget bohag. Då menar jag själva packandet, inte den verkliga flytten. För nog ska det bli så spännande att flytta, jag har ju längtat till Åland så länge.

Ouuhh... action baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0