söt sak i soligt stockholm

Jag skulle ge en underbar rapport om hur vackert det var här i Stockholm, redan för fyra dagar sen. Då lånade jag en cykel och trampade iväg till Nytorget där jag VET att solen gassar som besatt på dagarna. Visst gjorde den det. Längs trottoaren blev uteserveringen snabbt full och jag hade tur som fick en plats för mig och min kaffe latte och Svenska Dagbladet. Där satt jag och formulerade text istället för att läsa den, men var ju helt ok det också.
Luften var hög av vår och på torget lekte ungar som stojade och skrattade. Det dova ljudet av en Harley Davidson störde lite min sinnesfrid och jag önskade mig någon annanstans. Från caféet spred sig doften av nygrillad surdegstoast och nybryggt kaffe, lite längre bort var doften nästan sydländsk av olja och vitlök. Det var lätt att drömma sig bort.
Barnen i bordet intill mitt hade chokladglass runt munnen och det gladde mig att pappan inte stressade nämvärt över det. Det var förtjusande att se, barn ska få vara barn med skit på knäna och söta saker runt munnen. Men ouuhhh om dom har kladdiga händer och tar i mig, jag har ett litet problem där ;)
Det tog fyra dagar att få ner dom här orden, och känslan är aningens försvunnen även om jag gjorde Stockholm också idag. På Nytorget var jag ensam och jag tänker bättre då. Iallafall då jag har sällskap av folk som är mest bara kolleger och inte sååå nära vänner. Jag har levt i min jobbubbla, trött som jag vet inte vad men nu känns det bättre. Sov hela sju timmar inatt, var groggy när jag vaknade och sov en timme till efter promenaden och fattade inte alls att jag skulle vakna. Längtar efter min egen säng, det är bara tre dagar kvar nu om jag räknar rätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0