önskelista

Sista advent. Det känns bra, jag ser fram emot juldagen för det är nog julens bästa dag. Allting är stilla och tyst, stängt och igenbommat. Man behöver inte göra någonting alls, inte ens laga mat eftersom det brukar finnas massor av rester kvar från julaftonens överflöd.

Nu kommer jag att för andra året i rad fira utan mina barn och det är lite ångestfyllt men självvalt. Dom vill fira hos mormor och trots att jag skattar min mor högt och älskar henne så vill jag inte vara där. Det är så många som vill fira hos min mamma och jag orkar inte. Orkar inte med brorsans ex (som en gång förstörde hela kvällen genom att tjura), jag har inget behov av att fira med min morbror. Så jag står över. Jag får krama mina barn ett par dagar senare istället.

Nångång ska det bli som JAG vill ha det, nångång ska jag bära in en gran i Törvonvik och fylla den med halmdekorationer och levande ljus. Nångång ska jag göra julmaten på vedspisen och tända alla ljus och lyktor jag har. Nångång ska glöggen stå på standby längst ut i hörnet på spisen medan jag får njuta tystnaden, kylan och mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0