rättegången

När som helst nu kommer jag att ställas inför mitt livs rättegång. Vad är det att åka fast för snatteri jämfört med detta? När Kärleken berättat för sina barn att han har en ny kvinna i sitt liv, som inte är deras mamma. Då kan jag bara hoppas. Hoppas på juryns beslut, att dom efter nogrannt övervägande bestämmer sig för att acceptera. Juryn består av fyra stycken minderåriga, helt säkert underbara, individer. Men det är inte en lätt sak dom ställs inför. Dom behöver inte tycka om mig, dom behöver inte ens vilja träffa mig, det tar jag med ro. Men jag hoppas innerligt på någon form av tyst respekt för sakernas tillstånd och att vi så småningom blir vänner. Jag hoppas på mer än så men jag vågar knappt skriva ut det. I den bästa av världar kommer alla berörda att gå rikare ut ur detta, rikare på kärlek och nya spännande människor i våra liv.

 

Uuhhh... jag mår illa, men det är bara storm på Ålands hav.


Kommentarer
Postat av: shanrox

Att du finner (de jämförande) orden...

2010-02-04 @ 20:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0