vargtimmen

Jag ska upp klockan sex för att åka en sväng till Stockholm och hämta Ivar. Bokhyllan alltså. Då är det ju snyggt att inte ha fått sömn när klockan slagit fyra och solen så vackert går upp utanför sovrumsfönstret. Jag vet inte ens varför jag ligger sömnlös, det snurrar alltmöjligt i skallen men inget av såna mått som brukar hålla mig vaken.

Det är väl dags att ge upp nu, känns liksom inte så stor vits att sova dom två sista timmarna heller. Kanske ska jag betala en räkning, flytta över pengar på visa electron kontot så jag får ut kronor i morgon, kanske jag gör en omelett med kantareller och ost till frukost. Att jag kommer att vara halvdöd hela dagen är det ingen tvekan om, jag tar nog en kudde med mig i bilen.

Boken jag började på när jag kröp under täcket är redan läst till hälften, om den hade varit tråkigare hade jag kanske somnat?

Tidiga sommarmorgnar är ganska underbara, om man inte skulle vara så förbannat trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0