att blogga eller inte blogga

Det blir liksom inte av. Datoranvändandet är sporadiskt nuförtiden, mest letar jag bara tvättmaskiner och annat begagnat. Som barnvagnar och sånt. Det är sällan det föds sånt stoff i mitt huvud som skulle räcka till ett vettigt inlägg. Eller så får jag utlopp för det någon annan stans? Dessutom ska det gärna vara intressant för andra att läsa också. Det är ju inte så att det inte händer nåt i mitt liv men jag får det helt enkelt inte på pränt just nu. Tycker att den röda tråden saknas och det blir mest svammel hit och dit. Svammelmommon.

Kort uppdatering:

Vi har varit på Sottunga och tömt Hilmos (det lilla huset jag köpt). Fy usch vad äckligt det var, men mitt i all skit så fanns det en och annan pärla. Ett helt vedlider fullt med ved och fungerande spisar. Lite kärl och vackra stabila köksmöbler. En tavla i guldram av Hilma själv och en sjömanskista uppe på vinden.

Vi har flyttat klart och hallen är färdigtapetserad. Det blev så snyggt! Hallmöblerna förvandlades från suddigt blåbetsade till läckert röda.

Mitt barnbarn lever och mår bra, har sparkat och härjat i en månad redan trots att dottern bara är i 20:e veckan. Coolt! Nu ska det få uppleva sin första utlandsresa, den blivande familjen tog en sista minuten till Kanarieöarna och jag är bara liiite avundsjuk.

Det är full rulle på jobbet, man får värja sig för gubbarnas fördomar om vad kvinnor kan och inte kan.

Solen skiner och jag borde gå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0